שנה טובה עם שאיפה

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 

 

תכנית פעולה בארגון 

 

 

אבחון ארגוני ומיקוד באמצעות איסוף הנתונים ועיבודם –

האבחון הארגוני הינו השלב הראשון בדרך להשגת המטרה. זהו כלי המאפשר אבחון המצב הקיים ולמידה מניסיון העבר  (retrospectuve)האבחון הארגוני נעשה באמצעות איסוף וניתוח נתונים. הנתונים ייאספו באמצעות תצפיות, ראיונות אישיים או קבוצתיים, שאלונים, מסמכים.
בתום איסוף הנתונים וניתוחם תיערך ישיבה עם הנהלת הארגון בה יוצגו הנתונים שנאספו ותתבצע חשיבה משותפת לקידום התהליך הכוללת בחירת צוות היגוי.

 
חשיבה משותפת עם צוות מוביל בארגון לשם בניית תכנית עבודה –   
                                          
צוות שיהווה את הזרוע לפיתוח המנהיגות הארגונית וצוות חשיבה לניהול הקונפליקטים.
מטרתו של צוות ההיגוי היא למקד את הקשיים והצרכים העולים מן האבחון, להגדיר את היעד והמטרות ולפרט את מרכיבי הקושי.
בהתאם למיקוד תבנה תכנית עבודה שתכלול גם חלופות לקשיים צפויים.
בתכנית תהיה התייחסות לעוצמות הקיימות בארגון וגיוסן לקידום התהליך תוך למידה מהצלחות העבר. מנגד תעשה הערכות להתמודדות עם נקודות התורפה בארגון העשויות לעכב ולהסיט את התהליך. תכנית העבודה תופעל ע"י צוות משימה.
שלב זה מפתח עבור הארגון כלי שיהפוך בהדרגה למטרה מרכזית המושתתת על הבניית תהליכי חשיבה. כלי זה ישמש לטיפול ולהתמודדות יעילה עם קשיים בעתיד, שלב של בניית צוות להתמודדות עם ניהול קונפליקטים עתידיים של הארגון.
 
 
יישום התכנית והנעת התהליכים תוך ליווי צוות המשימה והדרכתו – 
.
שלב זה הינו שלב יישום התהליך בדרך להשגת המטרה הנבחרת. זהו שלב שבו מוצאים אל הפועל את תכנית העבודה שהוגדרה בשלב החשיבה. שלב זה מיושם בעבודה משותפת בליווי צמוד של יועץ שאיפה ובפיתוח צוות המשימה הנבחר.
                                                                                                                            [לראש העמוד]

למידה מהצלחות

זהו השלב האחרון בתהליך, והוא מכוון למטרות עתידיות.
מטרתו להקנות לארגון יכולת להשתמש בידע שנצבר, ולהפכו לכלי ולדגם המאפשרים פיתוח דרכי חשיבה להתמודדות ולהובלת תהליכים נוספים בארגון בעתיד.

 

מדידה והערכה  -

המדידה וההערכה מתקיימים במקביל לתהליך כולו, בהתאם לנושאים ולמועדים שהותוו מראש בתכנית העבודה. נקודת המוצא של שלב זה היא קביעת מדדי הצלחה אובייקטיביים וסובייקטיביים להערכת התהליך והישגיו.
שלב זה יעסוק וידון גם במטרה המוצהרת שנקבעה מראש בשלב החשיבה.

 

  

את התהליך כולו יוביל צוות מקצועי ומיומן אשר הוביל להצלחות רבות ומשמעותיות בעבר במערכות גדולות ומכיר את מערכת החינוך מבפנים. צוות שעסק בשיפור הישגים לימודיים ובהדרכת מורים ורואה בפיתוח עבודת צוות ולמידה מהצלחות אבני יסוד בהשגת המטרות הארגוניות.

ערך מוסף – במקביל לתהליך המתבצע בארגון יוכשר איש צוות פנימי לשם הטמעה והובלת תהליכים דומים בעתיד ובכך ימנע תלות בגורם חיצוני לכשיתעורר צורך דומה.
התהליך מותאם לארגון, לצוות ולכלים שברשותו. 

                                                                                                                          [לראש העמוד]

   

 

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים