שרית חדד


שרית חדד
C.E.O

תכנית "שאיפה" הינה פיתוח ייחודי של שרית חדד, שהתגבש לאחר עיסוק של למעלה מעשור בקידום הישגים ובפיתוח תהליכים פדגוגיים ומבניים בבתי ספר. התוכנית מהווה שילוב ייחודי בין תחומי התמחותה של שרית חדד במהלך השנים, הכוללים הנחיה פדגוגית, ייעוץ ארגוני ואימון אישי וקבוצתי.

בשנים 1998 עד 2006 הנחתה שרית בתכנית אמ"ץ  (אמונה בעצמי, מוכן למאמץ וצופה להישגים - תכנית למניעת נשירה ממערכת החינוך). היא החלה לעבוד בתוכנית במחוז דרום. בשנת 2002 קיבלה על עצמה לבנות ולהוביל את התכנית במחוזות מרכז ותל אביב.

במסגרת עבודתה עסקה בהנעת צוותים לעשייה חינוכית בחשיבה אחרת, פיתחה אסטרטגיות למידה והובילה תהליכי שינוי בהתאם לחזון הארגוני ולצרכים של הארגון בבתי ספר רבים ושונים. הובלת התהליכים כללה חשיבה משותפת עם הארגון לצורך זיהוי צרכים, הצבת יעדים, אפיון התרבות הארגונית, זיהוי העוצמות והקשיים, בניית תהליכי עבודה והשגת היעדים, פיתוח מסוגלות אישית וארגונית ועוד. בהובלת התהליכים נעשה שימוש בכלים מגוונים כגון: הרצאות, סדנאות, דינאמיקה צוותית, דמיון מודרך, הפעלות, סיעור מוחין, השתלמויות מוסדיות ועוד.

משנת 2006 מלווה שרית חדד בתי ספר ומעבירה הרצאות והשתלמויות. ליווי בתי הספר כולל הובלת תהליכי שינוי ארגוניים, הטמעת תהליכים פדגוגים והעצמת דמויות מפתח בבית הספר – מורים וחברי הנהלה. הליווי  נעשה באמצעות הנחיה ישירה או באמצעות הובלת צוות להנחיה או באמצעות הרצאות והשתלמויות מוסדיות ודרך הפסגות, בהן משתלב ידע תיאורטי מבוסס מחקר לצד מתן כלים פדגוגיים אופרטיביים. הליווי מתבצע בבתי ספר שונים (יסודיים/חטיבות/תיכונים); בעלי אוריינטציה שונה (ממלכתיים/ממלכתיים-דתיים); תוך מתן מענה לאוכלוסיות תלמידים מגוונות (אוכלוסיות הטרוגניות, אוכלוסיות מצטיינות ואוכלוסיות בסיכון). עוד כולל הליווי הכנת טבלאות מיפוי וניתוחן בהתאם לצורכי בית הספר. 

מאז 2015 מנהלת שרית חדד את התכנית "שערים לבגרות" אותה פיתחה מתוך ניסיונה במהלך השנים. התוכנית מופעלת מטעם  כי"ח (כל ישראל חברים) ומשרד החינוך.  במסגרת התוכנית, זוכים בתי הספר  בייעוץ ארגוני, ייעוץ פדגוגי, ייעוץ מקצועי, שעות תגבור ומרתונים וסדנאות העצמה. מטרת התוכנית, פיתוח ידע פדגוגי בבית הספר, השבחת ההוראה והובלת תלמידים בסיכון לבגרות מלאה.

במסגרת התכנית "שערים לבגרות", יזמה שרית חדד פיתוח של התוכנית "שערים לחלום". התוכנית מציעה הכשרה מקצועית למחנכים ומציעה מגוון גדול של שיעורי חינוך המכוונים ליצירת מוטיבציה בקרב תלמידים.  

החל משנת הלימודים תשע"ח, לצד התכנית "שערים לבגרות" תנהל שרית את התכנית "שערים למצוינות". התוכנית נבנתה בשיתוף עם קרן טראמפ ומטרתה לאפשר לבתי ספר העומדים באופן יציב על אחוזים גבוהים של זכאים לבגרות, לעלות מדרגה ולהתמקד באיכות תעודות הבגרות של התלמידים. התכנית מתמקדת בתפישת עולם החותרת למצוינות אישית וארגונית.

שילוב ייחודי של שלושת המרכיבים: פדגוגיה, ייעוץ אירגוני ואימון אישי וקבוצתי, לצד הניסיון הרב שצברה שרית חדד במהלך השנים, מאפשר ניתוח יעיל ואובייקטיבי של צרכי הארגון, הנעת תהליכים והתמודדות יצירתית עם סוגיות חינוכיות וארגוניות, כגון: העצמה אישית, התמודדות מול גורמי פנים וחוץ של הארגון, עבודת צוות, אסטרטגיות למידה ועוד.

זאת ועוד, אישיותה הכריזמטית, של שרית חדד, כושר השכנוע, הלהט התמידי, הסמכותיות והאמונה בעשייה, אינם מותירים את השטח אדיש. אישיות ייחודית זו, יחד עם המקצועיות והניסיון  מאפשרים לשרית חדד לסחוף אחריה גם צוותים שמרנים ומתלבטים, לחולל שינוי אמיתי בארגון ולהוביל להצלחות.           

בבסיס החשיבה האחרת קיים ה"אני מאמין" של שרית חדד לפיו שיתוף בידע ועבודת צוות מצמיח ותורם הן למעביר הידע והן למקבל אותו.