תכנית שאיפה מושתתת על מספר "אמונות יסוד" ארגוניות ופדגוגיות.
בתחום הארגוני:
שינוי אמיתי בארגון מתחיל מבפנים
בכל ארגון ישנם כוחות ועוצמות שיש לחשוף אותם ולתעל אותם לצרכי הארגון - למידה מהצלחות
שיתוף בידע מגדיל את התפוקות - בניית צוות ופתוח מנהיגות
הפתרונות הארגוניים נמצאים בארגון עצמו – קואצ'ינג
בתחום הפדגוגי:
העצמה היא כלי להתפתחות ולהנעה, הן של הצוות והן של התלמידים
על המורה חלה האחריות להצית את תשוקת הלמידה בלב תלמידיו
בבית הספר המוביל שינוי, מקום מרכזי לרכז הפדגוגי
עבודה שיטתית, המבוססת על עמדות ופרקטיקה, מובילה לשיפור הישגים ולטיפוח אקלים מיטיב
"שאיפה" רואה בזכותו של כל תלמיד לקבל הזדמנות שווה כתנאי הכרחי להצלחתו ומאמינה כי השקעה בתלמיד מובילה לאמונה והשקעה של התלמיד בעצמו. מתן הזדמנות שווה יסייע בשיפור ההישגים ויוביל לצמצום פערים לימודיים וחברתיים.
"שאיפה" מזרימה רעננות חדשה לבית הספר, היא מהווה כלי להנעת תהליכים באמצעות הפרדה בין צרכי היום יום והתמקדות במטרה מוגדרת. "שאיפה" משמשת עין חיצונית אובייקטיבית המשקפת תמונה כוללת תוך הבלטת העוצמות בתרבות הארגונית.
מתוך הכרות והבנה מעמיקה של מערכת החינוך מתמקדת "שאיפה" בשלושת המעגלים המרכזיים של העשייה החינוכית: התלמיד, המורה וההנהלה.
"שאיפה" מאמינה כי אחת הדרכים העיקריות של בית הספר להשתנות ולהתחדש היא להכיר ביכולות המורים ובעלי התפקידים ולראות בהם את ההון האנושי. הכרה זו נובעת מהאמונה כי כלל היכולות של הצוות, מהוות את רוב הפוטנציאל הארגוני, ועל בית הספר לשאוף ולפתח יכולות למידה, מחויבות ארגונית, להגביר את המוטיבציה ולפתח עבודת צוות. פיתוח הפוטנציאל הטמון בצוות יוביל לקידום ולמימוש הפוטנציאל הבית ספרי. , win win situation בצוות קיים חיבור של מגוון יכולות וכישורים היוצרים תוצאה גבוהה יותר מאשר סך כל החלקים.
"שאיפה" מציעה תהליכים ארגוניים המאפשרים העצמה ופיתוח יכולות של כל מעגל בנפרד, מתוך אמונה שהנעה בו זמנית של שלושת המעגלים תוביל להגשמה מיטבית של מטרות הארגון.
מטרות העל של "שאיפה":
לפתח בבית הספר תחושת ביטחון ותפיסת מסוגלות,
להוות דוגמה אישית לעבודת צוות ומוסר עבודה גבוה,
לספק לבית הספר כלים להתמודדות בסביבה תחרותית ודינאמית, גם בעתיד,
ובכך להוות כלי מחולל למנוף והעצמת הארגון.
מבחינה אופרטיבית, תסייע לכם "שאיפה" בטיפול בהעלאת זכאויות לתעודת בגרות מלאה מול אוכלוסיית האמצע (הגבוליים)
העלאת מוטיבציה בקרב התלמידים
הקנייה והטמעה של דרכי למידה והוראה חדשניים המותאמים לשונות התלמיד והמורה
פיתוח תחושת מסוגלות בקרב התלמידים והמורים
הורים מתערבים/מעורבים ואולי עדיף שותפים...
הגדרת חזון ארגוני בית ספרי
הנהלה מנהיגה ומובילה ועוד...
תכנית "שאיפה" תסייע לכם "לתפור חליפה" שתתאים למערכת הייחודית שלכם.